GFX 100II hakkında detaylı bilgi almak için ürün danışmanlarımız ile İletişim Formu ya da Whatsapp aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz.

 

Yazar: Arda Üzmez

Reklam ve film çalışan bir görüntü yönetmeni olarak alıştığımız sinema kameraları ve diğer aynasız rakiplerine oranla orta formattaki en büyük sensörlerden birine sahip olması kamerayı çok farklı bir yere taşıyor. Gate kapağını açtığınızda kocaman bir sensör görüyorsunuz. Bu da görüntünüzde ciddi bir üç boyut etkisi sağlıyor. Kamera ekibini özellikle az kişiden oluşturduk. Amacımız ışıksız ufak bir ekip de olsa sinematik görüntüyü ne kadar elde edebiliyoruz sorusuna cevap bulmaktı. Konsept ve sahne tasarımı olarak vintage bir tarz tercih ettik, dolayısıyla da bulutlu bir havada daha kontrollü olacağımızı düşündük. Üç boyut etkisini net görmek adına iç mekanlarımızı özellikle dar seçtik fakat güçlü alan derinliği ve sensörün düşük ışıklara olan hassasiyeti sayesinde gerçekten başarılı sonuçlar elde ettik. Iso konusunda çekinmeden çalışabilirsiniz. Cilt tonlarında da beklediğimin çok üstünde sonuç aldım. Look olarak konsepti desteklemesi için bir takım filtrelerden de faydalandık. Gerilla sisteminde çalıştığımız için harici çekimlerimizde bu etkiyi çok göremedik fakat çıkan sonuçlar gerçekten inanılmazdı. 3 Boyut etkisinden dolayı planlardaki gerçeklik hissiyatı zihni inanılmaz derece etkiliyor. Biz de bu etki üzerine doğal ışık kullanımını ekleyerek çok keyifli sonuçlar elde ettik. Benim sinematografim de doğallık eşittir gerçeklik demektir. GFX 100II bu konuda gerçekten çok iyi bir yol arkadaşı.
 
 
Sensörü GF modunda kendi lensleri ile kullandık. Sensördeki stabilizer özelliğinden oldukça fazla faydalandığımı ve ciddi anlamda başarılı olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Lens serisindeki 80mm ve 120mm en beğendiğim lensler arasında. Özellikle 80mm’de F1.7 ve 120mm’deki makro özelliği gerçekten başarılı. Buradaki tek düşük notum AF konusunda olacak. Her ne kadar tüm ayarları menüden incelesek de hareketli planlarda AF sensör boyutundan dolayı malesef hız olarak biraz düşük kaldı. Bu durum sinema ve reklam setinde problem olmayacaktır, çünkü orada prime lensler bu konuda daha iyi bir tercih olacaktır.
 
 
Kameranın Atomos monitör ile 12 bit dinamik aralıkda Raw çıkış desteği olmasına rağmen biz tamamen basic bir setup ile çalışmayı tercih ettik. Bu yüzden de kendi üzerine 10 bit çalıştık. Post production sürecinde bu durum bizi hiç üzmedi, bence kendi sınırında oldukça başarılı. Da Vinci’de hem grain konusunda hem de esneklik konusunda gayet rahattık.
 
Body ergonomi olarak kabul edilebilir boyutlarda ve bunu aksesuarlar aracılığıyla daha rahat bir hale sokabiliyorsunuz. Benim gibi pratik ve hızlı çalışanlar için burası önemli diye düşünüyorum. Yürüyüş planlarında Ronin RS3 Pro ile gimbal desteği aldık ve kameranın gimbal ile ağırlık uyumu gayet verimli. Pil tüketimi standart seviyede. Tek eksi notum; vizör ve LCD ekran referans olma konusunda belki bir tık daha iyi yerlere gelebilir. Bunun yanı sıra yaşadığım diğer problem de kayda girmeden hemen önce deklanşörün hem AF hem de kayıt tuşu olmasından dolayı bazen sorun yaşayabiliyorsunuz. Bu belki de benim ilk deneyimim olmasından mütevellit olabilir.
 
 
Tavsiye olarak bahsettiğim sorunlar dışında kameraya ‘False Color’ özelliği çok yakışacaktır. Özetleyecek olursak çıkan sonuçlardan oldukça memnunum. GFX 100II gerçekten başarılı bir kamera… Deneyimleme şansı sundukları için Fujifilm Ailesi ve Arda Yıldıran’a çok teşekkür ederim. Set günü benim ile durmadan koşturan kamera ekibime de ayrıca teşekkürler. İyi seyirler…
 
 

GFX 100II hakkında detaylı bilgi almak için ürün danışmanlarımız ile İletişim Formu ya da Whatsapp aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz.

Yazar Hakkında

1989 yılında İstanbul'da doğdu. Beykent Üniversitesi Radyo ve Televizyon Programcılığı Bölümü'nden 2010 yılında, İletişim ve Tasarım Bölümü'nden 2012 yılında mezun oldu.

Kariyer yolculuğuna 2008 yılında başlamış ve sahada ışık teknisyeni, kamera asistanı, DIT, odak çekicisi ve kamera operatörü olarak çalıştı. Şu anda kariyerine görüntü yönetmeni olarak devam ediyor.

 

 GFX 100II
Fujifilm GFX 100II