Kişisel verileriniz, mevzuata uygun olarak toplanıp işlenmektedir. Daha fazla bilgi için tıklayınız Tamam
Fujifilm ürünleri neden yalnızca Fujifilm Shop’larda?

Fujifilm Türkiye olarak tüketiciyi korumak adına uyguladığımız “Amerika Fiyatları” politikamız çerçevesinde toptancılar, dağıtıcılar ve elektronik marketler tüketici ile Fujifilm markası arasından tamamen kaldırılmış olup fiyatlarımız Amerika ile aynı seviyeye getirilmiştir.

Yüksek aracı komisyonları ve kameralara uygulanan %20 ek vergi dolayısıyla, ülkemizde olması gereken rakamın çok üzerinde satışa sunulan fotoğraf ve video ekipmanlarına tüm amatör ve profesyonellerin daha rahat ulaşabilmesini hedefleyen Fujifilm Shop projemizde tüm Fujifilm ürünlerine Amerika fiyatları ile sahip olabilirsiniz.

ORTA FORMAT NEDİR ?

“Medium Format” yani Orta Format makineler yeni başlayan ya da orta düzey fotoğrafçılar tarafından sıkça “Orta Segment” makineler ile karıştırılıyor. Orta Segment, DSLR ya da Aynasız başlangıç modellerinden daha güçlü, manuel ayarlamaların daha kolay yapıldığı, üst düzey makinelerden hız veya özellik olarak daha zayıf olan ara modellerdir. Medium yani orta format ise bir sistemi temsil etmektedir.

Fotoğraf makineleri sensör boyutlarına göre ayrılır.

  • Küçük Format : M4/3, APS-C, Full Frame ve daha küçük sensöre sahip fotoğraf makinelerinin içinde oldukları sınıftır.
  • Orta Format : Sensörlerin 44X33, 45x30mm, 53×40mm gibi bir alt sistemden daha büyük boyutlarda olan makinelerdir.
  • Büyük Format : Dijital olarak bu sistem ne yazık ki bulunmamakta fakat sınıf olarak ayırımı anlatmak için 18×24cm, 13×18cm, 10×15cm, 9×12cm boyutlarında plaka filmlerle kullanılır.

Sensörlerin fiziki olarak birbirlerine göre boyutlarını aşağıdaki şemadan görebilirsiniz.

Orta Format Makinelerin Avantajları

Yeni nesil Orta Format makineler eski nesillere göre boyut olarak küçük ve hafif olmasından dolayı taşınılabilir hale geldi. Bu sayede stüdyolardan çıkıp dışarıda yaratıcı ve yüksek imaj kalitesi istenen birçok fotoğrafçılık dalında kullanılabiliyor. Yeni aynasız fotoğraf makinelerinin gelişmesi burada en çok orta format sisteme yaradığını söyleyebiliriz.

Sensörün gelişmiş ve boyutunun büyük olması daha zengin kontrast, daha geniş renk yelpazesi, daha geniş kullanılabilir alan derinliği gibi avantajlar sağlar. Kontrastın daha geniş yelpazeli olması gölge ve koyu alandaki geçişi daha fazla yumuşatıyor. Parlak alandaki geçişte aynı şekilde olduğu için Dinamik alan daha da genişliyor.

Renk geçişleri 16 bit olmasıyla renk doğruluğu diğer sensör yapılarından çok daha ileridedir. Bu sayede gerçek renklerin alınmasına olanak sağlıyor. Bu durumdan dolayı bazı fotoğrafçılık alanlarında Orta Format makineler olmazsa olmaz durumdadır.

Teknik olarak yukarıdaki renk, kontrast, keskinlik ve detay fazlalığı sebebiyle imaj kalitesinde yükselme ve boyut etkisi artıyor. Yurt dışında fotoğrafçıların bahsettiği “Medium Format Look” yani Türkçeye uyarlamaya çalışırsak “Orta Format Bakışı ya da Görüşü”  fotoğraf ve videodaki en keyifli karakterdir. Basit bir şekilde tarif etmek gerekirse, renk geçişleri ve kontrastın çok daha zengin dağılımıyla katmalar ayrı ve boyutlu bir şekilde keskin, detaylı dağılımı iki boyutlu olan fotoğrafın üç boyutlu gibi gözükmesi diyebiliriz.

Tam boyu görüntülemek için tıklayınız.
Ahmed Gencal

Keskinlik ve Çözünürlük

Bülent Özgören

Sensör boyutunun büyümesi ile birlikte içeri giren bilgi miktarı da arttığı için daha fazla detay alabilmektedir. Bağlı olarak daha fazla ışık, renk, kontrast toplamada zorlanmaz. Orta format sistemler bu yüzden yüksek çözünürlüklere çıkmakta özgürleşir. Genel olarak 50 ile 150 megapiksel çözünürlük arasında olurlar.

Büyük boyutta fotoğraf baskıları, endüstriyel, reklam, moda, still life, ürün ve obje, evlilik gibi alanlar dışında manipülasyon, manzara, mimari, belgesel gibi bir çok alanlarda büyük avantaj sağlar.

Renk, Ton Geçişleri ve Dinamik Alan

Orta Format
Renk Geçişi

Küçük Format (FF,APS-C,M4/3)
Renk Geçişi

 

Fiziksel olarak büyük fotositler sayesinde sinyal gürültü oranının yüksek olması renk geçişlerinin daha fazla yumuşak olmasını sağlıyor. Küçük sensörlü sistemler (Full Frame, APS-C, M4/3 gibi) 10bit ile 14bit arasında olurken Orta Format sistemler ise 14bit ile 16bit arasındadır. Renk doğruluğunun yüksek olması bu sistemin en büyük başarımlarından birisidir. Renk gradyanı yani geçişleri geniştir.

Yukarıdaki renk geçiş şemasından anlatmaya çalıştığımız farkı görebilirsiniz.

Aynı sebeplerden kontrast yani koyu alan farkı oluştuğu için çok daha geniş dinamik alan (En parlak alan ile En koyu alan farkı) genişleyecektir. Sert gölgeler olan fotoğraflarda gölgeden detay çıkarımı ya da parlak alanlardaki detay kayıplarını kurtarmada çok başarılıdır. Büyük sensörün en keyifli tarafı gölgeler açılırken bozulmalar yani kirlilik ve gürültü minimum düzeyde olur.

Yandaki göreceğiniz videolardaki fotoğraflar Fujifilm GFX 50S ile çekilmiş ve özellikle eksi pozlanmıştır. RAW işleme programı ile düzenlenen bu fotoğrafların son hali GFX 50S'in Full Frame sensöre sahip makinere göre avantajını ortaya koymaktadır.

 

Fujifilm GFX Aynasız Orta Format Hakkında

Fujifilm GFX serisi orta format sistemin en hızlı makinesidir. Netleme hızı netleme takibi yüksek sayıda AF noktası onu orta format sistemden çıkarttı.

Fujifilm, GFX serisi aynasız orta format sınıfının ilklerinden olmasından geniş lens yelpazesine sahiptir.  Geniş açı, portre, makro, telefoto gibi birçok alanda kullanılabilecek lensler mevcut. Her geçen gün daha da zenginleşen lens sisteminin olması sisteme güven sağlıyor.

Fujifilm GFX ekosisteminin lenslerinin tekabül ettiği açıyı hesaplamak da oldukça basit. Sensör boyutu büyük olduğundan lenslerin FF karşılığı görebilmek için 0.79 ile lens uzaklıklarını çarpmanız gerekmektedir. Örneğin Fujinon GF 63mm F2.8 lensin tam kare karşılığını bulmak için 63mm X 0,79 = 50mm’dir. Alan derinliği ise aynı şekilde F2.8 X 0,79 = F2.2 verir. Fakat alan derinliğinin sensör boyutu büyük olduğu için daha da düşük gibi hissedersiniz.

 

Fujifilm Aynasız Gövde Seçenekleri

Fujifilm GFX 100

GFX sistemin en tepesindeki gövdedir. Bütünleşik bateri gribi ve çift batarya  kullanımı sayesinde tek seferde 1000 kare üzerinde fotoğraf çekimi sağlıyor. Gövde ve iskelet yapısı ektra güçlendirilmiş ve kötü hava koşullarına göre dayanıklıdır. 5.5 stop değerinde çalışma sağlayan çok güçlü bir titreşim (IBIS) engelleme sistemi de bu gövde içinde mevcuttur. 100mp çözünürlük sunmanın dışında 12 bit Apple Prores RAW, Black Magic RAW gibi yüksek kalitede video performansı da sunmaktadır. Sensörün tamamını video çekimlerinde kullandığı için sinema, dijital platform ve reklam alanlarında fark yaratıyor.

Yukarıdaki fotoğrafın üzerine tıklayarak tam boyunu görebilirsiiniz.

Fujifilm GFX 100S

GFX100 gibi teknik özellikleri birbirleriyle çok benzemekte hatta aynı diyebiliriz. En büyük farkı ise boyutları. Oldukça küçük ve taşınılabilir olan GFX100S belgesel, sokak, gezi, moda gibi birçok fotoğraf alanına hizmet etmesi dışında dijital platformlar, sinema, reklam ve tanıtım videolarına kadar geniş bir yelpazede kullanılmaktadır. Gövde içi titreşim engelleme sistemi (IBIS) 6 stop performans veriyor. 100mp fotoğraf çözünürlüğü ve yüksek kaliteli video özellikleri (12Bit Apple Prores RAW, Black Magic RAW) bulunmaktadır.

Fujifilm GFX 50S II

Fujifilm 50S modelinin ikinci versiyonu olarak geldi. 50MP sensör çözünürlüğüne sahip ve gövde biçimi tuş dizilimi ve dizaynı GFX100S ile aynı tasarlanmıştır. Teknik özellik olarak 100S ile benzer değil. Daha çok fotoğraf için tasarlandığı için video özellikleri oldukça kısıtlı ve zayıf kalıyor. Gövde içi titreşim engelleme sistemi (IBIS) oldukça güçlü ve 6.5 Stop performans sağlıyor. Fiyat olarak GFX100 ve 100S’den oldukça uygundur. 

Aşağıdaki fotoğrafın üzerine tıklayarak tam boyunu görebilirsiniz.

Ahmed Gencal
 

Fujifilm GF Lens Ekosistemi

Fujinon'un yüksek kaliteli optikleri sayesinde en açık ya da kısık diyaframda dahi keskinlik kaybı olmadan, köşeden köşeye net fotoğraflar çekebilmenizi sağlar. Fujifilm GFX sisteminin sürekli gelişen bir lens parkuru bulunmaktadır. Toplam 13 adet lens bulunan sistemde mevcut olan açılar; Fujinon GF35-70mm, Fujinon GF32-64mm, Fujinon GF45-100mm, Fujinon GF100-200mm aralıklı ve zoom lensler ile sabit odaklı Fujinon GF23mm, Fujinon GF30mm, Fujinon GF45mm, Fujinon GF50mm, Fujinon GF63mm, Fujinon GF80mm, Fujinon GF110mm, Fujinon GF120mm ve Fujinon GF250mm. Önümüzdeki günlerde  süper geniş açı zoom ve tilt shift lenslerde bu sistemdeki yerini alacak. 

Mimari Manzara

Fujinon GF23mmF4 R LM WR Orta Format Objektif, GF sistemin en geniş açılı sabit odaklı lensidir. Full Frame karşılığı 18mm’e denk gelmektedir. Özellikle mimari, manzara, iç mekan gibi geniş açının ihtiyaç duyulacağı her alanda kullanılabilir.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 89.8 x 103 mm
Ağırlık: 845g
Filtre Çapı: 82 mm

Fujinon GF30mmF3.5 R WR Orta Format Objektif, Fujinon GF 30mm Full Frame karşılığı 24mm açıya denk geldiği için geniş açı bir lenstir. Manzara, gezi, belgesel gibi çok fazla alana hizmet eden iyi bir optik performansa sahip bir lenstir.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 84 x 99.4 mm
Ağırlık: 510g
Filtre Çapı: 58 mm

Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı

Fujinon GF45mmF2.8 R WR Orta Format Objektif, 35mm açıya denk gelen Fujinon GF45mm optik performans, iyi ışık alımı ve taşınılabilir ergonomisiyle hemen hemen her alanda kullanılabilen oldukça başarılı bir lens. Sokak, Belgesel, Moda, Portre, gezi en çok kullanıldığı fotoğrafçılık dalları diyebiliriz. 3D Pop efektini başarılı bir şekilde sunuyor.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 84 x 88 mm
Ağırlık: 490g
Filtre Çapı: 62 mm

Fujinon GF 50mm F3.5 R LM WR, sokak ve belgesel tarzı çekimler yapan fotoğrafçılar için çıkartılmıştır. Boyutları oldukça küçük ve hafif olması size orta format bir makine kullanıyor hissi vermiyor. Boyutlarından dolayı dikkat çekici olmaması özellikle bu alanlarda fotoğraf üretenler için iyi bir avantaj sağlıyor. GFX 50s II, 100s II ve 50R modelleriyle oldukça keyifli bir kullanım sağlıyor. Optik kalite ise boyutlarından çok daha büyük. 100MP yüksek çözünürlük desteklemektedir.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 84mm X 48mm
Ağırlık: 335g
Filtre Çapı: 62mm

Fujinon GF 35-70mm F4.5-5.6 WR, GFX50sII modeliyle birlikte duyrulan bu kompak ve hafif lens sonuçlarıyla oldukça dikkat çekiyor. 27mm ile 55mm aralığını kapsayan lens için GFX ekosisteminin kit lensi diyebiliriz. Diğer GFX lensler gibi 100MP çözünürlüğü destekmektedir. Gezi, sokak ve belgesel fotoğrafçıları tarafında küçük boyutları ve hafifliği ile oldukça sevilmektedir. 

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 84,9mm X 73,9mm
Ağırlık: 390g
Filtre Çapı: 62mm

Aşağıdaki fotoğrafın üzerine tıklayarak tam boyunu görebilirsiniz.

Bülent Özgören
 

Portre

Fujinon GF63mmF2.8 R WR Orta Format Objektif, Küçük, keskin ve iyi ışık toplayabilen GF63mm sistemin ilk lenslerindendir. 3D pop efektini uygun açı ve ışık koşullarında kullanıcılarına cömertçe sunar. Küçük boyutları ve hafifliği sayesinde gezi, belgesel, sokak, portre gibi birçok alanda rahatça kullanılmasını sağlıyor.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 84 x 71 mm
Ağırlık: 405g
Filtre Çapı: 62 mm

Fujinon GF 80mm F1.7 R WR, ise özellikle portre fotoğrafçılarının oldukça hoşuna giden ve bu sistemin en hızlı (ışık geçirgenliği yüksek) lensidir. Karanlık ve zayıf ışıkta çok başarılı bir netleme performansı sunmasının dışında portre çekimlerindeki "3D Pop" efektini en iyi veren lenslerden birisidir. Bokeh karakteri, keskinlik, kontrast ve renk süzmesi üst düzey olması sebebiyle stüdyo, moda, portre, gelin-damat, still life gibi bir çok fotoğrafçılık alanında tercih ediliyor. 

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 94,7mm X 99,2mm
Ağırlık: 795g
Filtre Çapı: 77mm

Fujinon GF 110m F2 R LM WR, GFX orta format sistemin ilk çıkan portre lensidir. 87mm'ye tekabül eden bu lens portre için en sevilen açılardan birisidir. Optik kalitesi ile sistem içerisinde kendini üst sınıfa yerleştiren GF 110mm özellikle en açık diyaframdaki performansı ile dikkat çekiyor. Keskin, kontrast ve bol bokeh saçan çok başarılı portre lensi diyebiliriz.  GF 80mm gibi stüdyo, moda, portre, gelin-damat, still life gibi bir çok fotoğrafçılık alanında tercih ediliyor. 

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 94,3mm X 125,5mm
Ağırlık: 1.010g
Filtre Çapı: 77mm

Zoom ve Telefoto

Fujinon GF 32-64mm F4 R LM WR, optik olarak kusursuz ve kullanım esnekliği yüksek bir lens olmasından dolayı fotoğrafçılar tarafından çok fazla tercih edilmektedir. Bir çok alanda kullanılan bu lens GF sisteminin ilk lenslerinden. AF performansı oldukça yüksek ve diğer GF lensleri gibi 100MP çözünürlüğe kadar destek veriyor. 25-50mm aralığını temsil eden GF 32-64mm stüdyo, gezi, portre, moda, gelin-damat, belgesel gibi bir çok farklı alanda kullanılmaktadır.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 92,6mm X 116mm
Ağırlık: 875g
Filtre Çapı: 77mm

Fujinon GF 45-100mm R LM OIS WR,  35-80mm açı aralığına sahip olmasından dolayı daha çok ticari çekimler yapan fotoğrafçılar tarafından tercih ediliyor. Yüksek optik performansı her açıda sunması özellikle stüdyo ve moda çekilmlerinde ön plana çıkıyor.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 93mm X 114,5mm
Ağırlık: 1.005g
Filtre Çapı: 82mm

Fujinon GF 100-200 F5.6 R LM OIS WR, orta format sistemin zoom lensi başarılı optik performansı ve 80-160mm aralığını kapsıyor. 5 stopluk titreşim engelleme sistemi ve yüksek AF performansı öne çıkan özelliklerinden. Aynı zaman da teleconverter uyumluluğu sayesinde daga yüksek yakınlaştırma elde edilebilir.  

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 89,5mm X 183mm
Ağırlık: 1.050g
Filtre Çapı: 67mm

Fujinon GF250mmF4 R LM OIS WR Orta Format Objektif, Fujifilm GFX sistemdeki sabit odak tele lensi GF250mm optik kalite olarak muazzamdır. Aynı zaman da 1.4 tele converter ile uyumu sayesinde istenirse daha yüksek yakınlaştırma alınabiliyor. Perspektif yığılmasını seven, manzara ve moda fotoğrafçıları tarafında oldukça tutulmaktadır.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 108 x 203.5mm
Ağırlık: 1.42 kg
Filtre Çapı: 82mm

Macro ve Yakın Çekim

Fujinon GF120mmF4 Macro R LM OIS WR Orta Format Objektif, Fujifilm GF sistemin makro lensi olarak karşımıza çıkan GF120mm 1:2 büyütme oranı sağlamaktadır. Sistemin en keskin ve detay verebilen bu lens close up, makro, ürün ile sert karakterli portre seven belgesel, reklam ve moda fotoğrafçıları tarafından kullanılmaktadır.

Boyutlar:
Fiziki Yapı: 89.2 x 152.5 mm
Ağırlık: 980g
Filtre Çapı: 72mm

  

Bu lenslerle alakalı daha fazla fotoğraf incelemek isterseniz galerimizi ziyaret edebilirsiniz. 

Aşağıdaki fotoğrafın üzerine tıklayarak tam boyunu görebilirsiniz.

Ahmed Gencal
 

Adaptörler

Aynasız avantajı ile sınırsız lens seçeneği sistemi daha da çekici kılmaktadır. Özellikle DSLR sistemden geçiş yapan fotoğrafçıların setlerindeki lenslerini adaptörlerle GFX orta format sistemlerinde kullanabiliyor. Otomatik ya da manuel netleme yapabilen birçok farklı lensi Fujifilm GFX gövdelerde adaptörlerle kullanabilirsiniz.

Fringer Canon EF-GFX Pro AF Adaptörü ile GFX orta format sisteminde Canon uyumlu DSLR tüm lenslerle yüksek verimlilik ile AF ve diyafram kontrolü yapabiliyorsunuz. İki sistem ile çalışan fotoğrafçılar için oldukça yararlı bir ürün. Fringer, adaptör firmaları içinde en başarılı sistemlerden birisidir. Özellikle Fujifilm ile uyumlu modellere ağırlık veren firma kullanıcılar tarafından çok sevilmekte. 

Analog dönemden kalma elinizde bulunan lensler varsa hemen hemen her marka “mount”u için adaptör bulunmaktadır. Bu adaptörler sayesinde 50-60 yıllık lenslerinizi orta format sensöre sahip GFX makinenize bağlayarak oldukça keyifli sonuçlar alabilirsiniz. Sensör boyutu büyük olduğu için bu lenslerden daha fazla derinlik alabileceğiniz gibi lens sensörü tam olarak kaplamıyorsa bile makinenizin içerisinde “35mm boyutuna kırpma” özelliği sayesinde lensinizi tam performansı ile kullanabilirsiniz. 

 

K&F Concept 

Nikon - Fujifilm GFX Adaptör

K&F Concept 

M42 - Fujifilm GFX Adaptör

K&F Concept 

C/Y - Fujifilm GFX Adaptör

K&F Concept 

Pentax PK - Fujifilm GFX Adaptör

Aşağıdaki fotoğrafın üzerine tıklayarak tam boyunu görebilirsiniz.

Ahmed Gencal

 

Video Performansı

Aynasız olmasının verdiği avantaj ile gövde boyutlarının küçülmesi, orta format sistemin video alanında kullanılabiliyor olması piyasada heyecan yaratmaya başladı. Özellikle Fujifilm GFX100 ve GFX100S modelleri 12 bit Apple ProRes ve Black Magic Raw (B-RAW) dosyası şeklinde 4K kayıt yapabiliyor. Şu an piyasadaki en büyük sensörlü video çeken fotoğraf makinesidir.

 

Orta Format Makinelerin Dezavantajları

Yüksek netleme hızı ve seri fotoğraf çekimlerinde küçük formatlara göre geride kalmaktadırlar. Spor ve vahşi yaşam fotoğrafçılık türlerinde şuan ki Orta format teknolojisini kullanmak fotoğrafçıları biraz zorlayacaktır. Özetlemek gerekirse yüksek AF hızı ve yüksek kare hızı (Örneğin saniyede 10 kare gibi) gereken işlerde kullanmak zor görünüyor.

 

Sonuç

Avantaj ve dezavantajları göz önünde bulundurularak diğer kameraların ulaşamayacağı bir imaj kalitesine sahip oldukları da bir gerçektir. Yeni aynasız Orta Formatlar hem yüksek imaj kalitesi arayan amatör fotoğrafçıların hem de ticari olarak çekim yapan profesyonellerin yüksek gelir kazanmalarına olanak sağlamaktadır.